
Konkurs ortograficzny dla uczniów klas III
Ortografia sprawia niektórym dzieciom kłopot, ale nie zrzucajmy winy na dziecko za słabą ocenę z dyktanda – raczej winne są skomplikowane zasady pisowni naszego języka ojczystego . A mówiąc poważnie – problemy z ortografią wynikają ze złych metod uczenia dziecka. Nauka ortografii stanie się przyjemna , a tym samym i skuteczna, jeśli będziemy stosować w pracy z dziećmi odpowiednie techniki uczenia – zabawę, rymowanie, skojarzenia.
Uczniowie klas III już trzy lata zmagają się z tajnikami polskiej ortografii, wykonują ćwiczenia ortograficzne, wierszyki ortograficzne wykorzystujące metody mnemotechniczne, zagadki, szyfry i uzupełnianki ortograficzne oraz wiele innych różnorodnych ćwiczeń i zabaw.
Do pierwszych poważnych zmagań z ortografią przystąpili wszyscy uczniowie klas III.
12 uczniów, którzy okazali się najlepsi w swoich klasach przystąpiło do szkolnego konkursu ortograficznego, który odbył się 12 marca w bibliotece szkolnej. Na uczniów czekało dyktando ortograficzne, uzupełnianie polskich przysłów, uzupełnianie testu.
Wyniki konkursu:
1 miejsce – Julia Górska kl.3a
2 miejsce – Zuzanna Wielebska kl. 3c
3 miejsce – Adrianna Kieliba kl.3c
Konkurs przygotowała pani Justyna Sikorska