Na beskidzkim szlaku…wycieczka klas V w Beskid Żywiecki

Tym razem to beskidzki szlak stał się celem podróży uczniów klas piątych. Wycieczka odbyła się w dniach od 05.06-07.06.2013 r. Około godziny 14.00 dotarliśmy do Węgierskiej Górki .Zwiedzanie Beskidu Żywieckiego rozpoczęliśmy od przejazdu malowniczą Pętlą Beskidzką do Milówki. Następnie udaliśmy się do Koniakowa, aby spotkać się z panem Tadeuszem Rudzkim, gawędziarzem i wytwórcą instrumentów ludowych takich jak: piszczałki trombity, rogi pasterskie. Można było nie tylko wsłuchać się w dźwięki prezentowanych instrumentów, ale i samemu zagrać, co sprawiło wszystkim niewysłowioną frajdę. Na miejsce noclegowe w Żabnicy dotarliśmy około godziny 17.00. Miejscowość ta położona jest w niezwykle urokliwej części  Beskidów. Po obfitej kolacji udaliśmy się na krótki spacer. Szumiąca rzeka Żabniczanka, malownicze krajobrazy górskie i potoki wywarły na nas ogromne wrażenie.

Kolejny dzień wycieczki okazał się także bardzo ekscytujący. Po dwugodzinnej wędrówce na Halę Boraczą  w schronisku PTTK czekały na nas pyszne jagodzianki i oscypki .W drodze powrotnej ze szlaku pan przewodnik pokazał nam jeden z fortów obronnych w Węgierskiej Górce. Załoga fortu Wędrowiec zapisała się chlubnie na kartach historii, stawiając opór przeważającym siłom hitlerowskim. Epizod walk obronnych we wrześniu 1939 roku zdecydował o nadaniu tej beskidzkiej miejscowości symbolicznej nazwy „Westerplatte Południa”. Tak intensywny dzień zakończyliśmy ogniskiem i wspólną zabawą .

W ostatnim dniu wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Browaru w Żywcu. Mogliśmy nie tylko patrzeć, słuchać ale niemal wszystkiego  dotknąć. Takie zwiedzanie muzeum naprawdę wciąga!

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i zadowoleni o godzinie 22.00 wróciliśmy do Raszkowa. Szkoda, że nasza przygoda z Beskidami trwała tak krótko…