Wycieczka do Krasiejowa

Dnia 8 czerwca 2018 roku  klasy 3a i  3c wybrała się na wycieczkę  krajoznawczą do Krasiejowa do „Jura Parku” k/ Opola.  Zwiedzanie rozpoczęła niesamowita podróż pociągiem w tunelu czasu od czasu powstania świata poprzez tworzenie naszego układu słonecznego i naszej planety. Ukazany został cały rozwój Ziemi poprzez kształtowanie się kontynentów, rozwój fauny i flory jak i wszelkie kataklizmy, które ją kształtowały. Po tak ciekawym wstępie rozpoczęliśmy spacer ścieżką edukacyjną, poznając przy tym ponad 70 gatunków dinozaurów, w tym znalezionego tylko i wyłącznie w Krasiejowie. Zwiedzaliśmy również Pawilon Paleontologiczny, podlegający pod Uniwersytet Opolski, zawierający autentyczne, nienaruszone wykopaliska. Mieliśmy możliwość trzymania w rękach prawdziwego, liczącego   kilkadziesiąt tysięcy lat, kręgu dinozaura. Kolejnym punktem wycieczki było Prehistoryczne Oceanarium, w którym dzięki okularom 3D podziwialiśmy „żywe” pradawne zwierzęta wodne. Bardzo ciekawym punktem tego oceanarium był symulowany atak rekina, który stworzył atmosferę grozy. Po takich niezwykłych przeżyciach udaliśmy się na warsztaty paleontologiczne, poznając nie tylko  tajniki pracy paleontologa  ale również sami mieliśmy możliwość „dokonać odkrycia paleontologicznego” poprzez wydobycie specjalnymi przyrządami szkieletu dinozaura z bloku gipsowego. Głodni nie tylko wrażeń delektowaliśmy się pysznym obiadem, po którym przyszedł czas na zwiedzanie „Parku Nauki i Ewolucji Człowieka”. Była to niezwykła przygoda w czasie. Zostaliśmy wyposażeni w specjalne interaktywne kaski, w których udaliśmy się na pokład wahadłowca, przenosząc się tym samym w czasie do początku istnienia człowieka. Naszym przewodnikiem był Robot Robert.  Niesamowita forma interaktywnego pawilonu muzealnego w kształcie podziemnego świata przybliżyła nam historię człowieka żyjącego w prehistorycznych czasach poprzez pierwsze obrzędy, pierwsze mieszkania – jaskinie, pierwsze narzędzia czy osady. „Na Ziemię” wróciliśmy z przeszłości również wahadłowcem. Dzień pełen wrażeń dopełniło również niesamowite kino 5D, ukazujące życie dinozaurów. Wygrzani w słońcu i pełni wrażeń gotowi byliśmy na kolejne wyzwanie jakim okazał się niesamowity plac zabaw z ogromnymi zjeżdżalniami, trampolinami, karuzelami  itp. Zabawom nie było końca. Było to nie tylko niesamowite przeżycie, wspaniała zabawa ale i również  lekcja z dziejów Ziemi w „pigułce”.  Chętnie wrócimy tam ponownie! Opiekę nad dziećmi sprawowali:  Dorota Gidaszewska- Burkietowicz, Ewa Wojtczak ,Karol Marciszewski, Małgorzata Hajdziony oraz rodzice.